mandag 29. august 2011

Sofabord & litt hjelp??

I dag etter å ha tenkt på det veldig
lenge har sofabordet vårt
blitt hvitt ;oDD
Eller ihvertfall grunnet!
Har brukt grunningen til Jotun Sens og i morgen
 blir første malingstrøk ;o)
(så nå er det ingen vei tilbake hehe )



Men - jeg trenger hjelp!!!!
Dere der ute som har malt mye møbler før :
Bør jeg ha blank eller halvblank??
Hva ser best ut????

Syns faktisk det ser bedre ut allerede,
selv om det har bare et strøk med
ugjevn grunning ;o)

Håper alle dere søtinger får en fin kveld!

klapp & klem fra meg ;)



Ps; litt mørke bilder i dag men hjeeeeeelp...




13 kommentarer:

Fabelaktig (Maia) sa...

Det blir nok fabelaktig! Jeg har dessverre ingen erfaring og dele.

Fabelaktig start på uken ;)

Klem

Stine sa...

Jeg ville brukt litt glans i! Gherne 40%! Er ikke så "tørt" å ta på då, og lettere å tørke av. Hvis du bruker vanlig maling så må du gjerne lakke det! Lykke til.Gleder meg til å se resultat!

Anonym sa...

Bruk med glans! Viktig pga rengjøring! Lykke til!

Prinsesse Vilikke sa...

Det ser ut til å bli knallfint! Jeg ville ikke brukt hel blankt, tror jeg. Det ser nesten litt ut som plastik. (Syns jeg da) Litt glans bør du ha for at det skal være greit å vaske. Halvblankt blir fint!

Bente sa...

Jeg ville også velge halvblank. Lettere å holde rent.

Blir kjempefint, altså.

Klem

Siri sa...

Så lekkert det blir! Et nytt bord jo..

Jeg har brukt halvblank og er fornøyd med det. Lett å rengjøre også. Har dessverre ingen erfaring med blank.. Men det kunne jo blitt fint det også, kanskje bedre?? Forhør deg litt med malings "eksperter"!

Klem Siri

MissMette sa...

Hei Elisabeth :)
Blir kjempeflott, men jeg kan ikke
hjelpe deg dessverre - har ikke
noe erfaring med å male... men ser
her at du har fått mange tips :)
Spennende og inspirerende bilder
av soverom du viser her også, og
liket så godt den hodegavelen på
bilde nummer 4... stilig stige-
nattbord og superskjønne kopper.
Ønsker deg en flott dag og fin
uke, klem fra Mette

Josefine sa...

Så fiiint det blir!!! Jeg ville anbefalt det å male bordet i halvblank,for du skal jo rengjøre bordet også.. Med halvblank blir finere finish.Helblank blir det veldig voldsomt med tanke på at det vil bli veldig skinnende(hvis du forstår hva jeg mener??)
Helblank maling passer best til for eks til skjenker,synes jeg da.
Lykke til og gleder meg til å se det ferdig resultatet.=)
Stor klem fra Josefine

Anonym sa...

Dette blir fint !
Jeg ser at du allerede har fått tips om å bruke halvblank og jeg er helt enig. Glans må det være !
Lykke til :)

ramsaltlykke.blogg.no sa...

Hei !
Sjablongen har eg printa ut på litt kraftig papir og skåret ut med tapetkniv :-)
Ha ein fortsatt fine dag :-))

Unknown sa...

Heisann & takk for supre tips dere ;o))) Bordet har nå fått sitt første strøk i halvblank! Kjempe fornøyd ;o))))))))))
KLEM ;oD

Drømmehuset mitt sa...

Hei Elisabeth

Så gøy at du har begynt å male bordet, ser ut til å bli kjempefint:)
Gleder meg til å se ferdig resultat:)

Klem Janne

www.jeanettefoto.blogspot.com sa...

Hallo! Jeg har ikke sånn drit-peiling på type maling altså, men jeg har pusset opp en sjenk, og da brukte jeg halvblank. Problemet er at malingen, selv nå etter 6 mnd, er sticky, ting jeg setter på sjenken klistrer seg fast... Ikke så fornøyd med det! Jeg har et stuebord som snart skal males, og vurderer å spørre i en maleforretning om maling beregnet for gulv kanskje kan være tingen? Jeg tenker at det kanskje herder bedre?
Uansett lykke til!
Hilsen Jeanette:-)