lørdag 5. mars 2016

Kalkmaling


Heisann dere ;)
Denne uken har jeg frihelg så da tenkte jeg at jeg skulle prøve
ut den nye kalkmalingen til jotun. Jeg har malt med kalkgrå
i spisestuen fra før så jeg valgte kalkgrå av kalkmalingen
også for at veggene skulle få mer tekstur og få ett mer
betongaktig utseende.





For det første oppdaget jeg at å jobbe med kalkmaling tar mye 
lengre tid en vanlig matte malinger. Den er ganske tykk så
en ender med å klatte på maling for så å stryke den ut
med pensel. Du må røre i den ofte så har rørepinnen lett
tilgjengelig - du kan også vanne den litt ut hvis du
syns den blir for tykk.






Her er malingen når den holder på å tørke. Den er veldig mørk 
når den er våt men jeg syns den tørket relativt fort.
Jeg har gått over flere ganger etter den har tørket 
og strykt på maling for å få det resultatet jeg ville
ha - kommer nok til "klatte" på mer maling utover 
kvelden, haha :-) Til mer maling du tar på
samme sted så blir resultatet lysere pga 
kalken.








Som alltid så har jeg tatt bilder i farten, men dere ser jo
litt hvordan det ble. Veldig fint og beroligende med slike vegger
så får se om det blir flere rundt om i huset ;)

Nyt helgen




(I have used the new Jotun Minerals paint in the diningroom
to make the walls look like concrete)





1 kommentar:

Unknown sa...

Lekkert,, lekkert!!
ELsker den malingen... men jeg har dessverre ingen rette vegger, kun liggende panel og sånne plater med riller i :o Dritt lei de!

Dette ble knallbra! Du er flink, og har det så fint:)